zamknij         x
Serwis www.artboomfestival.pl używa plików cookies zgodnie z opisaną polityką prywatności. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na użycie plików cookies.
KTO CO KIEDY GDZIE

Honza Zamojski, Karol Radziszewski, Piotr Bosacki, prowadzenie: Alek Hudzik


Piotr Bosacki
Ur. 1977 r. Artysta posługujący się głównie filmem i animacją tworzy także skomplikowane kompozycje muzyczne Zwoje, odwołujące się do tradycji muzyki poważnej. Dotychczas skomponował cztery Zwoje, a kolejne oczekują na swoją premierę. Uczył się gry na wiolonczeli, studiując na poznańskiej ASP współtworzył grupy muzyczne wraz z innymi członkami Grupy Penerstwo. Na stałe współpracuje z galerią Stereo  

Honza Zamojski
Ur. 1981 r. Artysta wizualny, grafik, ilustrator, kurator wystaw. Laureat licznych nagród m.in. Kulturysta Roku 2011. W swoich pracach bardzo silnie odwołuje się do literatury i muzyki, które przenosi na grunt wypowiedzi plastycznej. Taką paralelą jest jego książka Rymy jak Dymy wydana w 2011 roku, w której silnie odwołuje się do kultury hiphopowej. Współpracuje z galerią Leto. 

Karol Radziszewski
Ur. 1980 r. Artysta, fotograf, animator kultury, działacz społeczny, odwołujący się do tematów queer i qay. Laureat nagrody III edycji konkursu Samsung Art Master. Otrzymał Paszport Polityki w kategorii sztuki wizualne za rok 2009. Na uboczu swojej działalnosci współtworzy zespół Kashanti wraz z Piotrem Kopikiem i Ivo Nikicem. Zespół w swoich performersko-muzycznych działaniach wykonuje szlagiery szanty, parodiując tym samym estetykę muzyki morza.
Audio znaczy bardziej! O muzyce w sztukach wizualnych

W poszukiwaniu nowych kanałów audytywnych sztuka zatacza coraz szersze kręgi. Dzięki czemu co rusz świat wizualny zazębia się z muzyką. Artyści nie ukrywają swoich fascynacji muzyką, współpracują z kompozytorami, muzykami, tworzą klipy i okładki płyt. Jednak dziś te koneksje sięgają znacznie głębiej. Dyskusja na temat funkcji muzyki staje się dziś bardzo aktualna. Jeszcze kilka lat temu niewielu artystów kojarzonych ze sceną wizualną, odważyłoby się na publiczne występy muzyczne, dziś coraz więcej artystów „gra”, a przykładem tego są zespoły Kot, Czikita, Kashanti, Gówno, których działania lawirują między muzyką a plastyką. Katedry audiowizualne, w Poznaniu i Warszawie wprowadziły na polską scenę artystyczną nową falę twórców mocno zanurzonych w estetyce wideoklipu i teledysku. Taka świadomość przebija się przez prace Honzy Zamojskiego. Z drugiej strony odkrywamy na nowo potencjał płynący z szeroko pojętej muzyki klasycznej, jak ma to miejsce w twórczości Piotra Bosackiego. Skąd zatem bierze się potrzeba audiowizualności? Co sztuce może zaoferować ten nie nowy ale przeżywający renesans mariaż? Czym wreszcie dla artystów wizualnych jest muzyka?

25/06/2012

17:00 Audio znaczy bardziej! O muzyce w sztukach wizualnych

Pawilon Wyspiańskiego
Plac Wszystkich Świętych 2