zamknij         x
Serwis www.artboomfestival.pl używa plików cookies zgodnie z opisaną polityką prywatności. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na użycie plików cookies.
KTO CO KIEDY GDZIE

Kolektyw roboczogodzina: Szymon Maliborski, Agnieszka Chudzicka, Michał Chudzicki


Kolektyw artystyczno-teoretyczny Roboczogodzina

Powstał w 2011 roku, specjalizuje się w formach okołoartystycznych wykorzystując wszelkie dostępne media, rozbudował zagadnienie performance'u o performance personalny i performance zamknięty. Wykorzystuje elementy absurdu, inspiruje się ruchem dada, rezygnuje z poważnego podejścia do rzeczywistości na rzecz humorystycznej wypowiedzi o wszystkim i o czymkolwiek. Obecnie przygotowuje książkę pod roboczym tytułem The Book of Useless Artisic Concepts.
Roboczogodzina działa niezależnie pod względem instytucjonalnym i intelektualnym.


Szymon Maliborski

Student historii sztuki i filologii polskiej, animator kultury, młody kurator sztuki współczesnej, koordynator projektu Video Now. Zainteresowany sztuką nowych mediów, związkami sztuki i innych dziedzin kultury, filmem dokumentalnym. Aktor Sceny Plastycznej KUL, współpracuje z Fundacją Wschód Sztuki.


Agnieszka Chudzicka

Absolwentka Historii Sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kuratorka projektów BNNT Sound Bombing i Cecylii Malik Poszukiwanie skarbu podczas Festiwalu Sztuk Wizualnych ArtBoom w Krakowie w 2011 roku. Przewodnik i edukatorka w Międzynarodowym Centrum Kultury wKrakowie. Autorka i prowadząca lekcji galeryjnych oraz warsztatów dla dzieci i młodzieży, m.in. Wakacje na Pomarańczowo (2011); Mikołaj w
MCK
(2011); Dzień Norweski w MCK (2012). Interesuje się nowymi formami edukacji kulturalnej.


Michał Chudzicki

Ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych im. Bernardo Morando w Zamościu, potem studiował na Wydziale Malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. W swoich pracach porusza często problem samotności człowieka, jego ułomności. Jego prace ukazują wnętrze człowieka, to fizyczne jak i psychiczne. Do jego wystaw należą: Okno, Trudno to wyjaśnić, Tribute to Fangor, projekt ArtBazaar, BWA Warszawa.
PUDŁO!

PUDŁO! zakładał bardzo subtelną i delikatną, a zarazem widoczną i namacalną ingerencję w przestrzeń publiczną Krakowa. Wykorzystując szare, ekologiczne kartony – materiał prowizoryczny, lekki i neutralny – artyści wznieśli realny mur, który stał się barykadą, przeszkodą, którą należy pokonać, kiedy indziej osłoną lub schronieniem.
W wybranych miejscach powstały formy, które można spróbować nazwać instalacjami rzeźbiarskimi, ale ze względu na wspomnianą wyżej funkcję miały charakter czysto praktyczny. Szare kartony stanły się cegłami, pustakami, materiałem budowlanym, z którego każdy mógł skorzystać, zarówno dorośli jak i dzieci. Projekt działał aktywizująco zachęcając uczestników do spontanicznej aktywności.
Interwencje były efemeryczne, co sprawiło, że była to swoista gra z ideą Twierdzy Kraków. Projektowi przyświecają trzy tropy, według których wybierane będą lokalizacje – turystyczny, artystyczny i społeczny. Aspekt turystyczny realizował się w zmuszaniu tak licznych w Krakowie turystów do omijania tekturowych przeszkód i zrezygnowania z utartych szlaków. Trop artystyczny zakładał zawiązanie kartonowej relacji z krakowskimi dziełami sztuki w przestrzeni publicznej, a więc przede wszystkim z pomnikami. Natomiast aspekt społeczny był próbą zaznaczenia miejsc, w których mogą istnieć mury mentalne.

W tych trzech kierunkach był także rozwijany dialog ze społecznością lokalną, która mogła wziąć udział w działaniach, czy to podczas warsztatów, czy poprzez spontaniczne przyłączenie się do artystów.

Sam materiał, czysty karton, jest doskonałym miejscem, zarówno dla artystów, jak i społeczności do wyrażania publicznie swoich przemyśleń, postulatów, wszystkiego, co chcieliby przekazać innym. Mogli to uczynić za pomocą farby, markerów, czy też zwykłych ołówków.

Artyści nie zakładali konkretnego efektu, ponieważ nie dało się go przewidzieć. Projekt był raczej działaniem happeningowym niż instalacją, jednak PUDŁO! stało się na jakiś czas elementem przestrzeni publicznej Krakowa. PUDŁO! jest przy tym wieloznaczne, raz może odnosić się do swojej funkcji, skrywania, pakowania, przechowywania innym wskazywać na działania chybione czy mijające się z celem.


Zdjęcia: Weronika Szmuc




Warsztaty Wybuch kreatywności

W niedzielę 24 czerwca kolektyw artystyczno-teoretyczny Roboczogodzina zmagał się z instalacją artystyczną. Zaproszono chętne dzieci w wieku 5-12 lat wraz z rodzicami!

Warsztaty były niepowtarzalną okazją do pracy ramię w ramię z artystami współtworząc instalację w przestrzeni publicznej. Wszyscy razem nawiązaliśmy artystyczny dialog z rzeźbą Mirosława Bałki AuschwitzWieliczka na krakowskim Zabłociu. Rzeźba w formie tunelu stała się miejscem wybuchu kreatywności, do którego wykorzystaliśmy tekturowe pudła i nasze pomysły.

Zastanowiliśmy się czym jest sztuka w przestrzeni publicznej i dlaczego ważne jest, by tworząc własne prace nie niszczyć innych dzieł sztuki.

Warsztaty były przeprowadzone w ramach projektu PUDŁO!

Zdjęcia: Weronika Szmuc



22/06/2012

10:00 PUDŁO!

23/06/2012

10:00 PUDŁO!

24/06/2012

10:00 Warsztaty Wybuch kreatywności

Fort 31 'Benedykt'
część Twierdzy Kraków, Podgórze


rzeźba M. Bałki `Auschwitz-Wieliczka`
Zabłocie