zamknij         x
Serwis www.artboomfestival.pl używa plików cookies zgodnie z opisaną polityką prywatności. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na użycie plików cookies.
KTO CO KIEDY GDZIE

The BNNT



BNNT to jeden z projektów dźwiękowych Konrada Smoleńskiego, współtworzony przez Daniela Szweda.

Konrada Smoleński (ur. w 1977 roku w Kaliszu) studiował fotografię na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu; tam też w 2002 roku obronił dyplom w Katedrze Intermediów. Po ukończeniu studiów kolejne 6 lat pracował na uczelni jako asystent w pracowni Audio Sfery i wykładowca Podstaw Wideo. W latach 1999-2002 uczestniczył w działaniach Stada Prusa (galeria Prusa 2/9, galeria WahrStadt).

Jest laureatem kilku nagród i stypendiów, min Ministerstwa Kultury i Sztuki. Współtworzy grupę PENERSTWO (W. Bąkowski, P. Bosacki, T. Mróz, K. Smoleński, M. Starska, R. Szlaga, I. Tarasewicz).
Od 2005 roku mieszka i pracuje w Warszawie.

The BNNT jest kolejnym projektem Smoleńskiego bazującym na wykorzystaniu dźwięku jako medium sztuki. W zeszłym roku wydaniem płyty NGNP w Art Bazaar Records zakończył wieloletni projekt audioperformanców Niuniuni gra na Psie.

Przez szereg lat, od początku działalności grupy KOT, występował u boku Wojciecha Bąkowskiego, Leszka Knaflewskiego, Tomasza Mroza i Piotra Bosackiego w kolejnych składach grupy. Współtworzył również takie zespoły jak Kristen, Sixa, Mama. Od 2003 roku animuje działalność nieformalnego stowarzyszenia PinkPunk zrzeszającego szereg zespołów muzycznych z polskiej sceny alternatywnej (m.in. Plum, Woody Alien, Etamski, KOT, NP, Ed Wood).

Muzyczne zainteresowania przewijają się także przez inne rodzaje sztuki uprawiane przez Smoleńskiego, w tym wideo, instalacje czy performance, stanowiące zazwyczaj wyraz niespożytej energii twórcy, jego specyficznego poczucia humoru, skłonności do przełamywania konwencji i przyzwyczajeń oraz bezkompromisowego podejścia do sztuki.
BNNT Sound Bombing

Kraków został zaatakowany przez grupę Konrada Smoleńskiego znienacka i intensywnie.

W ciągu dnia półnadzy mężczyźni z zamaskowanymi głowami przemieszczali się po mieście specjalnie przystosowanym samochodem pułapką, z którego emitowali głośne dźwięki, lub grali spontaniczne koncerty dla przypadkowej publiczności w na bieżąco wybieranych lokalizacjach. Akcje BNNT nie były przygotowane i uzgodnione z władzami miasta, miały mieć charakter terrorystycznego ataku dźwiękowych graficiarzy, zostawiających swoje ślady wyłącznie w pamięci odbiorców.

Artyści nie pozostawili Krakowa w spokoju także w nocy. Strategia nocnych interwencji dźwiękowych miała jednak zupełnie inny charakter. Soundtrack uśpionego miasta audio-terroryści zmieniali w sposób subtelny, umieszczając emitery własnych dźwięków na granicach percepcji odbiorcy. Prócz wrzeszczących kotów na dachach Krakowa, czy też w jego przyziemiu mogliśmy spodziewać się dodatkowych warstw dźwiękowej ścieżki miasta.

Pozostajo nam jedynie pozostać czujnym wobec ataku artystów z Warszawy, Poznania i Wrocławia współtworzących The BNNT Sound Bombing projekt dla festiwalu ArtBoom.

A byli to:

Konrad Smoleński - pocisk barytonowy
Daniel Szwed - perkusja
Michał Kupicz - dźwięk
Bartek Górka - dokumentacja
Dagny Nowak - wsparcie wizualne


Kurator: Agnieszka Chudzicka, koordynacja: Szymon Maliborski

Zdjęcia: Weronika Szmuc


19/06/2011 - 24/06/2011

BNNT Sound Bombing

niespodzianka