zamknij         x
Serwis www.artboomfestival.pl używa plików cookies zgodnie z opisaną polityką prywatności. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na użycie plików cookies.
KTO CO KIEDY GDZIE

Leto Norman


Urodzony w 1980 roku w Krakowie Norman Leto jest samoukiem. W czasie nauki w liceum zrezygnował z oficjalnego systemu kształcenia; od tego czasu samodzielnie zdobywa wiedzę o nowych mediach i tradycyjnych technologiach malarskich.

Norman Leto jest artystą biegłym w wielu technikach. Zajmuje się tak odmiennymi mediami, jak malarstwo, fragmentaryczna powieść psychologiczna, lapidarne rysunki, jednak przede wszystkim tworzy trójwymiarowe wizualizacje spacerów po wirtualnych galeriach. Filmy Leto są bowiem futurologiczną wizją sztuki, której nie wystarcza przestrzeń fizyczna. Wizualizacje obiektów, zawieszonych we wnętrzach galerii, powstają za pomocą algorytmów do tworzenia grafiki 3D, rzeźby konstruowane są od podstaw za pomocą grafiki wektorowej, a obrazy są teksturami naniesionymi z oryginalnego płótna na obiekt cyfrowy. Film, który w efekcie powstaje, do złudzenia przypomina kręcony „z ręki” telewizyjny dokument. Poza maestrią techniczną, prace Leto są również bardzo osobistymi, introwertycznymi opowieściami o własnej tożsamości i jej relacji do innych.

W zeszłym roku Leto znalazł się na piątym miejscu w Kompasie Młodej Sztuki, wykonanym na zamówienie dziennika Rzeczpospolita (www.kompasmlodejsztuki.pl). Jeden z jego filmów znajduje się w kolekcji CSW Zamek Ujazdowski, gdzie jest prezentowany na stałej ekspozycji.

Najważniejsze wystawy indywidualne artysty to: Buttes Monteaux (2007), Galeria Nova, Kraków; Negatywne skutki nadmiernej wolności w wieku lat 26 (2007), Galeria Okna CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa; Jestem ciepły i spokojny nie muszę się już dłużej ukrywać (2007), Klub Folia Concept, Kraków.

Leto brał też udział w takich wystawach zbiorowych, jak: Le coeur est un chasseur solitaire (2009), Lille; Establishment (jako źródło cierpień) (2008), CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa; Perfect Summer, New media (2008), Vertexlist Gallery, Nowy Jork; Jeune Création Européene - Biennale Młodej Sztuki Europejskiej (2007), Paryż.

www.normanleto.com
Rakieta

Praca Juliana Tomaszuka, zaprezentowana na festiwalu ArtBoom, to metaforyczny znak zagrożeń płynących z zewnątrz, kontrastujący ze spokojem i charakterem miejsca. Forma obiektu to model 1:1 pocisku rakietowego o znamiennej nazwie Patriot, wchodzącego w skład systemu rakietowego ziemia–powietrze MIM-104 Patriot, produkcji amerykańskiej. Symboliczne odnosi się do polityki zagranicznej Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej i jej roszczeniowego stosunku do świata, ale także stanowi ogólne potępienie mocarstwowości, imperializmu i wszelkiego gwałtu.



Zdjęcia: Weronika Szmuc



9/06/2009 - 22/06/2009

Rakieta

Planty Krakowskie
pomiędzy Barbakanem a ul. Szpitalną