zamknij         x
Serwis www.artboomfestival.pl używa plików cookies zgodnie z opisaną polityką prywatności. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na użycie plików cookies.
KTO CO KIEDY GDZIE

Blak Rahim


Urodził się w 1983 w Skopie-Macedonia. Mieszka i pracuje w Krakowie. Ukończył studia na wydziale malarstwa ASP w Krakowie, broniąc dyplomu „Inwestycje budowlane jako rzeźby w przestrzeni publicznej” pod kierunkiem prof. Andrzeja Bednarczyka. W swoich projektach rozważa rolę artysty i siłę oddziaływania sztuki w społeczeństwie, dlatego na arenie swojego dzieła integruje podmioty z różnych środowisk, osoby silnie osadzone w realiach świata polityki, religii oraz biznesu. Np. Narodową Galerię Sztuki „Zachęta” konfrontuje z firmą deweloperską podnosząc budowane przez nią mieszkania do rangi dzieła sztuki. Jego program artystyczny zakłada przekształcanie przy pomocy lub dzięki sztuce - rzeczywistości.

Ważniejsze wystawy indywidualne:
XXXVII Wystawa Indywidualna Galeria F.A.I.T, Kraków (2006);
Projekt Warszawa Redakcja Sekcji, Warszawa (2007);

Do ważniejszych realizacji należą m.in.:
Happening Wykopaliska, Rynek Główny w Krakowie (2006);
Happening Święty Obraz Kaaba w Muzeum Narodowym Sukiennice w Krakowie (2007);
Braciom z Kosova (2006);
List Motywacyjny, Folia Concept jako Reaktywacja Spuścizny Rahima Blaka (2006);
Artysta buduje meczet (2007);
Inwestycja mieszkaniowa jako rzeźba w przestrzeni publicznej (2008);
Art World jako korporacja (2009).

Ważniejsze wystawy zbiorowe:
Targi Sztuki Art Poznań Stary Browar (2005);
Architektura intymna, architektura porzucona Galeria Kronika, Bytom (2006);
East’s Desires, Norwich, UK (2006);
Video Festival Container, Rzym (2006);
Hmm. Wstawa Problemowa, Galeria Arsenał, Białystok (2007);
Achtung! Umpolen, Axis Mundi, Wiener Projekt, Museums Qartier, Wiedeń (2007);
Biurokracja, Studio BWA Wrocław (2007);
Mechaniczna Pomarańcza Galeria Sektor 1, Katowice (2007);
Videokonotacje Norymberga (2007);
Wideo Now!, Katowice (2007);
Inne miasto, inne życie, Narodowa Galeria Sztuki Zachęta, Warszawa (2008);
Start Point, Galerie Klatovy/Klenova, Czech Republic (2008).
art world™ - prezentacja w modelu Pecha Kucha


art world™ – było logiczną kontynuacją dotychczasowych badań Blaka, dotyczących relacji pomiędzy sztuką a rzeczywistością. Neon artworld™ to znak graficzny, który prezentował przed nami artysta niejako stawiając się w roli rzecznika świata sztuki, wprowadzającego jej idee w obszary i strategie pozornie z nią nie związane. Kryła się za nim siedziba agencji reklamowej, w której oglądamy realizację i koncepty, tworzące korporacje artworld™. Tu świat sztuki zaczyna egzystować w świecie reklamy.


Kurator projektu: Piotr Sikora


Zdjęcie: Weronika Szmuc


Wycieczka do korporacji Art World, czyli New Bussines dla Świata Sztuki

Supremum Group - Pierwsza Agnecja Reklamowa, która wdrożyła dywizję Art World - czyli praktykę artystyczną do reklamy. (Oprowadza Zbigniew Woźnowski - CEO).

Dodatkowo w przestrzeni miejskiej na fasadach dwóch obecnych siedzib Agencji Art World™ (Angel City na ul. Warszawskiej i Kamienica na Rynku Głównym 39/40) zawisły szyldy z nowym logiem Świata Sztuki.



Zdjęcia: Weronika Szmuc


10/06/2009

art world™ - prezentacja w modelu Pecha Kucha

12/06/2009

Wycieczka do korporacji Art World, czyli New Bussines dla Świata Sztuki

Pawilon Wyspiańskiego
Plac Wszystkich Świętych 2
Supremum Group
Rynek Główny 39/40